یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 19 خرداد 1400/ شماره 299
معاملاتِ بی رقابتِ پ پ ها, رفت و برگشت نیما به کانال 20.300, افزایش 31 تومانی دلار صرافی, قیمت های کاهشی، بازار آزاد را از رونق انداخت, خیز مجدد برنت به بالای 72 دلار, بورس تهران هفته را کاهشی به پایان برد,

حمایت شده توسط:
پایون پلیمر؛ تولیدکننده مستربچ‌های رنگی
شمس جاوید اروند؛ تولیدکننده کامپاند PP, PEو PS

معاملاتِ بی رقابتِ پ پ ها


امروز معاملات کالاهای پ پ و PVC در بورس کالا عمدتا با قیمت پایه معامله شدند. لحاظ نشدن قیمت های جهانی در قیمت های پایه‌ی این هفته، مانع از کاهش قیمت ها شد و همین امر، بی میلی خریداران به کالاهای این هفته را در پی داشت. در گروه پ پ ها که هفته دوم خرداد، حداکثر بین 1 تا 10 درصد رقابت شدند، به جز 548R جم که 7 درصد رقابت شد، عمده کالاها بدون رقابت یا با رقابت جزئی، معامله شدند. پی وی سی هم از این امر مستثنی نبود و کالاهای این گروه، با رقابت های کمتر از دوشنبه قبل، معامله شد.

رفت و برگشت نیما به کانال 20.300

میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 20 هزار و 303 تومان رسید و نسبت به دلار قیمت های پایه‌ی دوشنبه، 23 تومان کاهش یافت. نکته مهم امروز نیمایی، صعود مجدد میانگین روزانه و هفتگی به کانال 20 هزار و 300 است.

افزایش 31 تومانی دلار صرافی
 
دلار صرافی ملی که روز گذشته با 41 تومان کاهش، 23 هزار و 549 تومان قیمتگذاری شد امروز را افزایشی آغاز کرد و در مجموع با 31 تومان رشد تا ساعت 15.00، 23 هزار و 580 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم امروز افزایشی بود و تا 24 هزار و 200 تومان پیش رفت و فاصله بین دلار آزاد و دلار صرافی به 620 تومان رسید.

قیمت های کاهشی، بازار آزاد را از رونق انداخت

قیمت های مواد اولیه، امروز بازار آزاد، مثل دیروز کاهشی بود و گروه سبک خطی رکوردار بیشترین کاهش قیمت ها، بین 600 تا 800 تومان افت داشت. گروه پت بطری نیز امروز کاهشی بود و 500 تا 700 تومان اُفت قیمت را تجربه کرد. پ پ ها هم، مسیر نزولی را ادامه داد و امروز بین 200 تا 600 تومان کاهش یافت.

خیز مجدد برنت به بالای 72 دلار

برنت، معاملات روز گذشته را با عبور از مرز 72 دلار به پایان رساند و امروز هم در همین بازه قیمتی، معاملات را آغاز کرد. قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی در حال نزدیک شدن به 73 دلار است. قیمت برنت تا ساعت 15:00: 72 دلار و 39 سنت بود.

بورس تهران هفته را کاهشی به پایان برد

بورس تهران که این هفته روند افزایشی داشت امروز اما کاهشی شد و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 8 هزار و 823 واحد کاهش به 1 میلیون و 151 هزار عقب نشینی کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟